Bauer Media kupuje od Rock Media Stratosféru a Hearst-Stratosféru

Časopisové vydavatelství Bauer Media oznámilo, že kupuje 100 % obchodních podílů vydavatelství Stratosféra a Hearst-Stratosféra. Rozšíří tak své portfolio o 12 titulů životního stylu, včetně motorismu – Autocar, Cosmopolitan, Dolce Vita, Esquire, Harper’s Bazaar, Jackie, Family Star, Love Star, Speed, Spy, Style a Top Gear. Počet čtenářů tak vzroste z 3,2 na téměř 4 miliony, měřeno průzkumem Media Projekt.

Společnost Stratosféru vlastnila společnost Rock Media napůl s nizozemskou Sanoma Hearst Prague. Firma Stratosféra zároveň držela polovinu ve společnosti Hearst-Stratosféra, kterou opět Rock Media vlastnila napůl, s americkou Hearst Communications. Stratosféra navíc drží 19,7% podíl v distribuční společnosti Mediaprint & Kapa Pressegrosso.

Firma Rock Media vlastní též tiskové kapacity v Týnci nad Sázavou. „Tiskárna není součástí dealu,“ upřesnil pro Médiář Skopalík. Společnost Bauer Media loni dosáhla tržeb 905 milionů Kč (oproti 1 miliardě a 5 milionům rok předtím) a zisku před zdaněním 155 milionů Kč (rok předtím 181 milionů). Stratosféra publikovala v obchodním rejstříku zatím jen údaje za rok 2010, kdy utržila 240 milionů Kč a vykázala zisk 1 milion. Nerozdělený zisk z minulých let přitom činil téměř 45 milionů Kč.
 
Stratosféra v průběhu roku 2010 spustila své vlastní weby Jenpromuže.cz a Jenproženy.cz. S českou internetovou jedničkou Seznam.cz připravovala obsah bulvárního webu Super.cz, ale jen do dubna 2011, kdy Seznam smlouvu vypověděl. V témže roce se pak Stratosféra zaměřila na vlastní web Superspy.cz, dále spustila Jenproholky.cz a Jenproauta.cz.
Od počátku roku 2011 nabízí předplatné elektronických verzí svých časopisů na Jenpročasopisy.cz, pro počítače, mobily a tablety nedávno zvolila distribuční platformu Zinio.
 
Ondřej Aust 24. 10. 2012
mediar.cz