Rock Media nabízí honování válců motorů na honovačce Sunnen CK-21

Díky naší specializaci na přípravu a ladění závodních motorů nabízíme také honování motorů pro externí zákazníky. Honování probíhá na honovacím stroji Sunnen CK-21 a náš stroj zvládne většinu běžných průměrů válců.
Pokud vybrušujete válce v motoru, měníte vložky nebo pístní kroužky, budete nejspíše potřebovat dokončovací operaci, která se nazývá honování. Princip honování spočívá v tom, že se průměr válce dovybrousí na finální průměr a broušením se na stěnách válce vytvoří šrafování (jemné vrypy do válce, většinou pod úhlem 45 stupňů), ve kterých se potom při chodu motoru zachycuje olej a pomáhá snižovat tření pístních kroužků o stěnu válce. Kroužky tak neobrušují stěnu válce, vydrží déle a lépe těsní.
Náš tým se honováním závodních motorů zabývá několik let, mimo jiné i pro své závodní vozy Pagani Zonda a Ferrari 575, které mají oba vidlicové dvanáctiválce se suchými vložkami. Počítejte s tím, že honováním se ubere na celkovém průměru válce 0,05-0,08 mm, to znamená, že výbrus by měl být o tento rozměr menší.
Honování je dokončovací operace bez níž výbrus není hotový a pokud motor složíte dohromady bez honování, píst se ve válci buď rovnou zadře nebo se přinejmenším extrémně opotřebují pístní kroužky. Výbrus se provádí broušením a honování honovacími kameny, v honovací hlavě jsou upnuty čtyři podlouhlé kameny, které zasouváním a současným pootáčením doupraví povrch a odstraní ostré mikroskopické trhlinky vzniklé při broušení. Po honování jsou ve válci typické mikrodrážky,ve kterých se při pohybu pístu drží olejový film.
Pokud máte o honování zájem a potřebujete projednat nabídku a cenu, napište nám: